KALA SHADI je ime već uveliko poznato plesačima iz regiona, a tim Dragulja Azije ima veliku čast da njena prva radionica u Beogradu bude baš na našem festivalu!

Aleksandra Tešanović poznatija kao Kala Shadi je plesač, koreograf, osnivač i umetnički direktor orijentalnog plesnog studija Oriana & Oria iz Banja Luke, gde ona redovno drži časove i sprema nastupe sa svojim grupama. Ljubav prema orijentalnoj umetničkoj formi je nešto što je njoj poptuno prirodno, Kala najavapoput disanja, pošto smatra da je taj ples deo nje same. Godina 2008. je bila presudna, jer je tada otvorila svoj plesni studio i školu, i započela sa podučavanjem orijentalnog i trajbl plesa istovremeno. Ona je pionir tribal fusion stila u Bosni, kao i jedan od najuticajnijih plesača te zemlje. U 2011. Aleksandra je bila jedan od izvođača u Amaya Dance Tribal Collective, Infusion Project, pod umetničkim vođstvom Manče Pavli, pa je tako sa svojom školom nastupala po Italiji, Sloveniji, Hrvatskoj… 2014. njene učenice iz prva postave škole su osvojile 1. Mesto na šestom po redu „Cairo Festival“ u Budimpešti, koji organizuje jedinstvena Mercedes Nieto, kao i 3. mesto na „Oriental Passion“ festivalu u Grčkoj. Iste godine su Aleksandra i njena škola pozvane da učestvuju na gala večeri festivala „Oriental Love“ u Srbiji i „Oriental Passion“ u Grčkoj. Ona je usavršavala svoje plesno znanje na mnogobrojnim festivalima, posećujući podjednako i orijentalne i trajbl plesne radionice, u zemlji i u inostranstvu, učeći od svetski poznatih imena poput: Aida Nour, Yousry Sharif , Mercedes Nieto, Osama Emam, Prince Kayamer, Leila Ortiental, Tito Seif, Rachel Brice, Kami Liddle, Mira Betz, Jill Parker, Sharon Kihara i mnogi, mnogi drugi. Takođe je učila na festivalima kao što su: Nile Group Festival u Kairu, Stockholm Belly Dance Festival u Stokholmu, Oriental Passion u Grčkoj itd. Organizovala je prvi festival orijentalnog plesa u BiH, u decembru 2012., pod imenom „Awalim Fest“, gde je bila domaćin nekim najpoznatijim instruktorima u svetu: Jamilah (Poljska), Nika Mlakar(Slovenija), Tanja Mirić (Hrvatska), Susan Franković (Amerika), Violet Scrap (Italija), Camilla Lombardy i još mnogo drugih.

Radionice:

1. Oriana & Oria’s spicy combos – srednji/napredni nivo

11115955_10204287393616011_212502205_nKala je spremna da sa vama podeli neke od svojih koreografskih tajni, i objašnjava: “Na ovoj radionici ćete raditi tehniku i drillove koje prolaze i moje divne učenice. Nakon što uvježbamo tehnički pokrete spajaćemo ih u plesne kombinacije. Tehnika koju koristim u koreografijama za performanse moje plesne škole, je prepoznata kako od domaće plesne scene tako i međunarodne. Kombinacije koje koristim u koreografijama su nepredvidive i drugačije. Spajam staru, pomalo zaboravljenu klasičnu tehniku zlatnog doba orijentalnog plesa sa modernom tehnikom koju znamo danas. Prelazi iz jedne u drugu kombinaciju su krajnje neobični i neočekivani i to je ono što čini spicy performanse moje plesne trupe. Dođite da probate naše spicy delikatese iz Oriane&Orie. Jednom kad probate, obećavamo ovisnost.”

2. ARM fluidity & patterns – Tribal & Oriental arms – svi nivoi

11134432_10204134420791786_836037174_nKala vam poručuje: “Drage plesačice i plesači, na ovoj radionici ćemo se isključivo baviti rukama, njihovim kretnjama i poziciji u orijentalnom plesu. Radićemo kombinacije kroz koje ćemo vježbati različite prelaze iz jedne pozicije u drugu na najbolji mogući način. Takođe ćemo obratiti pažnju na vježbe kojim ćete postići što ljepše i fluidnije pokrete. Kada govorimo o rukama u orijentalnom plesu, znamo da su upravo one jedan od najvećih problema i da učenje i rad na njima nikada ne prestaje. Bez obzira koji stil orijentalnog plesa plešete, da li ste početnik ili plešete već duže vrijeme, tehnika sa rukama je ono što se najbolje uklapa u izraz “long life of learning”. Neki plesači imaju odličnu plesnu tehniku ali im je tehnika sa rukama jako loša i time se apsolutno kvari ukupan umjetnički utisak njihovih performansa. Vaše ruke i pozicije istih u plesu su jako važne.Ja to često upoređujem sa ramom od slike. Bez obzira ako je slika prelijepa a ram ružan, ukupna slika neće biti lijepa. Ružni ram je to što je kvari. Tako je i u plesu. Ruke su to što daje finalnu ljepotu Vašem performansu i što ga upotpunjuje na najljepši mogući način. S toga, dođite da vežbamo i učimo zajedno. Bavićemo se drillovima za ljepše ruke.One moraju imati flow i izgledati beskrajno tečno i lepo. Zato pravac na radionicu da se mučimo zajedno!”

Odgovore na sva dodatna pitanja, prijave, informacije načinu plaćanja kao i rasporedu radionica možete saznati tako što ćete nam pisati na adresu [email protected]

Radionice sa Kalom Shadi 28.-29.11.2015.
Tagged on: